پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3811
-
الف
+

«ایل‌دا» در لرستان پیگیری می‌شود

تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «ایل‌دا» در لرستان ادامه دارد.

به گزارش آی‌فیلم به نقل از «سیدعلیرضا سبط‌احمدی» تهیه‌کننده سریال «ایل‌دا»، وی درباره مراحل پیشرفت این سریال گفت: در حال حاضر تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «ایل‌دا» به ۵۰ درصد رسیده است و تدوین سکانس‌های تصویربرداری شده نیز به صورت همزمان در حال انجام است.

وی در ادامه نیز بیان داشت: تمامی بازیگران‌مان مقابل دوربین رفتند و به‌زودی و ظرف چند روز آینده رضا خسروی به عنوان آهنگساز این سریال فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

تهیه‌کننده سریال «ایل‌دا» ادامه داد: در حال حاضر گروه تولید بعد از یک استراحت چندروزه کار تصویربرداری را در لرستان آغاز کردند. البته در روزهای قبل گروه دکور، صحنه و تدارکات بدون استراحت جهت اتمام دکورهای ساخته‌شده و آماده‌سازی صحنه‌های درگیری و جنگ در منطقه حضور داشتند.

این تهیه‌کننده همچنین در ادامه با اشاره به سختی‌های تولید این سریال گفت: به خاطر ویژگی‌های خاص سریال «ایل‌دا» باید گفت به‌یقین یکی از سخت‌ترین و سنگین‌ترین آثار در حال تولید سیمافیلم است. این سریال حدود ۱۴۰ نفر بازیگر دارد و البته بیش از ۵۰۰۰ نفر هنرور که همگی می‌بایست لباس محلی مربوط به ۴۰ تا ۵۰ سال پیش را به تن داشته باشند. 

وی با بیان تعدد لوکیشن‌های سریال «ایل‌دا» نیز ادامه داد: تعداد بسیار زیاد لوکیشن‌های سریال در مناطق سخت و کوهستانی و گاهی اوقات صعب‌العبور قرار دارند که تصویربرداری صحنه‌های اکشن، جنگی، پرتنش و سوار بر اسب را بسیار سخت کرده است. اتومبیل‌ها و موتورسیکلت‌های قدیمی با عمر ۵۰ سال، امکانات و وسایل صحنه و دکور قدیمی، لباس‌های محلی و خاص مردمان عشایر و مرزنشین لر، روستاهایی که تداعی‌کننده معماری ۵۰ سال گذشته است و دکورهایی که توسط گروه صحنه و دکور به روستاها اضافه می‌شود، همگی روند بازدهی سریال را با وسواس و دقت و گاهی با کندی مواجه می‌کند.

سبط‌احمدی همچنین عنوان داشت: از دیگر موارد باید سرما، باد، باران و برف را جزو یکی از بزرگترین مشکلات پیش روی پروژه دانست که تاثیر بسزایی در بازدهی برنامه‌ریزی و تصویربرداری پروژه دارد، چرا که سریال «ایل‌دا» یک سریال کاملا کوهستانی با صحنه‌های فراوان خارجی است و به دلیل تغییرات آب و هوایی در این مناطق کوهستانی و مرتفع شرایط تولید را سخت و طاقت فرسا می‌کند.

سریال «ایل‌دا» قصه پرتنش و پرخطر سال‌های ۵۸ و ۵۹ است؛ دورانی که دشمنان داخلی و خارجی چشم طمع به خاک کشور عزیزمان ایران داشتند و یادآور حماسه‌های دلیرمردان و شیرزنان مرزنشین است که نیاز به حمایت جدی و ویژه‌ای دارد تا جانمایۀ افتخارات دفاع از خاک و ناموس و وطن و انقلاب در آن سال‌ها به درستی به تصویر کشیده شود.

ه خ/م گ

نظر شما
ارسال نظر